14 ایده طراحی لوگو وب سایت

ساخت وبلاگ

 14 ایده طراحی لوگو وب سایت

طراحی لوگو این روزها یکی از جنبه های مهم تجاری سازی و برندسازی است ، مگر در مواردی خاص که لوگوی شما قادر به جذب کردن کاربران نسبت به آرم تجاری شما نخواهد بود. نه تنها یک لوگوی خلاقانه محبوبیت یک محصول را در میان مردم افزایش می دهد ، بلکه باعث می شود مشتریان بالقوه شما را مشاهده کرده و چشم انداز شرکت را در لوگوی شما ببینند.

در این پست برخی از ایده های خلاقانه و نوآورانه برای طراحی لوگوی وب سایت را معرفی می کنیم.

1- افکت های متنی

استفاده از افکت های متنی بصری راهی منحصربفرد برای طراحی آرم و لوگوی جذاب شماست. شکل دادن به متن به گونه ای که شبیه به یک تصویر به نظر برسد راهی بسیار خوب برای نشان دادن محصول خود و چشم انداز شرکت از طریق لوگو است.

2- نمادپردازی

با استفاده از سمبل یا نماد می توانید به برجسته کردن هدف اصلی شرکت یا محصول خود بپردازید . با این حال این نماد باید به گونه ای باشد که به راحتی برای تمام اقشار جامعه قابل شناسایی بوده و فقط مختص یک قشر خاص از جامعه نباشد.

3- ساده سازی

سادگی جاذبه خاص خودش را دارد و تضمین می کند که دو برابر مردم را به خودش جذب کند. با استفاده از حروف ساده و یک نوع اشیاء می توانید لوگویی بسیار ساده و در عین حال حرفه ای را طراحی کنید که بیننده بدون در نظر گرفتن لوگو نمی تواند از آن عبور کند.

4- افکت های جانبی

این افکت جانبی یکی از روشهای نو و ابتکاری طراحی است که نام برند ، شرکت یا محصول را به شیوه ای غیرمعمول نمایش می دهد. در اصل این لوگوها خود توضیحی هستند و در عین حال کاملا منحصر بفرد هستند.

5- پیچیدگی و تخیلی

تصور و تخیل یک جنبه مهم از لوگو است. ایجاد یک آرم تخیلی با استفاده از برند کمپانی شامل ایجاد یک تصویر بسیار منحصر بفرد است که به راحتی با اولین حرکت قابل مشاهده نیست و این لوگو هیچ حد و مرزی ندارد و می توانید اجازه دهید تخیلات شما پرواز کند.

6- چند رنگ بودن

رنگ ها نیز بخش مهمی از طراحی آرم و لوگو محسوب می شوند. با استفاده از رنگ های درست و به جا می توانید تاثیر یک لوگو را در ذهن بیننده بالا ببرید. بنابر این چند رنگ بودن و هماهنگ بودن رنگ های لوگو با طراحی وب سایت شما می توانند لوگو را مدت ها در یاد و خاطره بیننده زنده نگه دارد.

7- استفاده از فضای منفی در تصاویر

گاهی اوقات نیاز است که به صورت اجباری در لوگوی خود فضای منفی ایجاد کنید. به عنوان مثال تصویر یک یگ ، گل یا یک حیوان. این فضای منفی در اصل یک عکس دیگر را شکل می دهد و در نتیجه طراحی لوگو خلاقانه و دستکاری نشده است و برای مدت های طولانی در ذهن بیننده باقی خواهد ماند.

8- استفاده از امضا

اگر می خواهید حس خودتان را در طراحی لوگوی وب سایت یا وبلاگ نشان دهید ، یک راه هوشمندانه و زیبا استفاده از امضای شخصی در لوگو است. این لوگوی شما به حالت امضا است اما در اصل نام برند شما به صورت امضا درآمده و یک طرح خاص است.

9- استفاده از تصاویر غیر منظم با یکدیگر

اگر می خواهید لوگوی شما در دریایی از لوگوها که وجود دارد قابل شناختن باشد این روش بهترین برای شماست. با قرار دادن دو تصویر متضاد در کنار هم که تصویر اول حالت درست شما و تصویر دوم حالت قدیمی است . هر دو لوگو حتما باید کسب و کار یا نام تجاری شما هماهنگی داشته باشد.

10- مدسازی

یک روش دیگر که جدیدا در میان طراحان لوگو رواج یافته گذاشتن یک سمبل یا نماد هماهنگ با حیطه کاری و قرار دادن نام برند در کنار سمبل است. این دو می توانند تکمیل کننده زیبایی یکدیگر باشند.

11- استفاده از چشم یا حلقه

اگر می خواهید این حس نوستالژی و حرفه ای بودن به بیننده دست بدهد لوگویی را طراحی کنید که داخل یک دایره قرار گرفته باشد یا در پس آن یک چشم نهفته باشد ، به این معنا که ما شما را می بینیم و نیازهایتان را درک می کنیم.

12- استفاده هوشمندانه از انیمیشن

انیمیشن ها می توانند به عنوان یک عنصر ثابت در طراحی لوگو استفاده شوند. استفاده عاقلانه و درست از آنها در لوگو می تواند تاثیر نفوذ آن را بالاتر ببرد. پس عاقلانه و مناسب انیمیشن انتخاب کنید. در نظر بگیرید اگر برای کار حرفه ای لوگو استفاده می کنید ، دقت کنید که این کار چون به صورت انیمیشن است حتما نباید فانتزی باشد و کلاسیک و شکیل بودن آن در رتبه نخست قرار دارد.

13- طراحی با یک حرف الفبا

گاهی اوقات کمتر گفتن بهتر از زیاد نگفتن است. طراحی یک لوگو با اولین حرف برند می تواند ارزش را دو چندان کند. این لوگو حتما باید تا حدی مینیمال ، زیبا ، نشادن دهنده خدمات و قدرت شما باشد.

14- لوگوی هرج و مرج

طراحی یک آرم و لوگوی هرج و مرج یا انتزاعی واقعا کاری سخت و بسی دشوار است و نیاز به استاد واقعی این کار دارد. این نوع لوگو در اولین بار شاید به چشم بیننده نیاید اما در دفعات بعدی حتما توجه بیننده را جذب خواهد کرد و به عبارتی تاثیرگذاری آن برای بار دوم و بارهای بعدی مشاهده خواهد شد.

با ایده هایی که در بالا بیان کردم مطمئن هستم که شما می توانید به راحتی نوع لوگوی مناسب خود را پیدا کنید. سعی کنید حتما در لوگو معنایی را نشان دهید ، چون باعث می شود بیننده سعی کند بیشتر آن لوگو را مشاهده کند و معنای مخفی را پیدا کند. سعی کنید در لوگوهای خود با ذهن بیننده بازی کنید!

منبع:webhub.ir

آموزش تصویری کار بارایانه...
ما را در سایت آموزش تصویری کار بارایانه دنبال می کنید

برچسب : طراحی لوگو ,وب سایت,طراحی لوگو وب سایت,14 ایده طراحی لوگو وب سایت, نویسنده : میثم حیدری rayanekomak بازدید : 2148 تاريخ : پنجشنبه 12 بهمن 1391 ساعت: 23:59